Svoboda jednotlivce v době koronaviru

Leviticus 13:45 Malomocný pak, na němž by ta rána byla, bude míti roucho roztržené a hlavu odkrytou a ústa zastřená, a Nečistý, nečistý [jsem]! volati bude.


Dá se říci, že tento verš ukazuje váhu jednotlivce a společnosti v Božích očích. Je zde vidět hranice práva člověka na ochranu osobních údajů a právo člověka (lidí) na ochranu před nebezpečím například infekce.

Podle Boha, člověk, který je potenciálně nebezpečný pro ostatní, díky nakažlivé nemoci, má povinnost svůj stav netajit a ostatní varovat. Nejde o žádnou dehonestaci, nebo pronásledování nemocných, jde o ochranu ostatních. Hlavní dva lidské smysly pro získávání informací jsou zrak a sluch. Oba tyto smysly museli být v případě nebezpečí využity – zrak (roucho roztržené, hlava odkrytá, rouška na tváři) a zvuk (volání). Nebezpečí nebylo tajné.

A co říká dnešní doba a dnešní vláda? Nemocní mají práva, údaje o nich jsou tajné a je to jen a jen na jejich odpovědnosti. Je zakázáno varovat občany, dokonce je zakázáno lokalizovat nemocné alespoň na úroveň města, či čtvrti…. dokonce právo člověka jde tak daleko, že musí dát souhlas s využitím informací o jeho kartě, mobilu, které by mohly pomoci najít a varovat potenciální nakažené.

Podle Boha měli infekční lidé povinnost druhé varovat, aby s nimi nikdo nepřišel do kontaktu, dokonce měli i roušku. Pár tisíc let před Kristem měli povinnost nosit roušku, byl ustanoven i dohlížitel, tehdejší KHS byl kněz. Dnes omezíme práva všech lidí, všem nasadíme roušky, zastavíme ekonomiku, jen abychom náhodou nezviditelnili infekční jedince.

Podle „boha člověka“ máme GDPR a absolutní ochranu práv jednotlivce. Právo jednotlivce na “tajnost infekční nemoci” je nadřazeno právu společnosti/člověka nebýt nakažen a být varován. Bůh naopak více chránil společenství, ne jednotlivce. Pokud by náš stát se zachoval biblicky, zavedl by biblické parametry karantény, tak jsem přesvědčen, že okamžitě bude čelit útokům aktivistů (občanskoprávních) a 99% křesťanů bude proti vládě a volat po právu člověka ….. a kdo z nich řekne, že jde o Boží pravidla zvládání pandemie? Pravda, je to Leviticus, ale Bůh je stejný včera, dnes i navěky

Nemoc samozřejmě není hřích, v mnohých případech není ani důsledek hříchu konkrétního člověka. Mnohdy je jen důsledkem porušeného světa, jehož porušení nastalo už hodně dávno… ale pokud bych v bláhovosti použil paralelu s hříchem, tak současná doba je dobou vlády člověka, dobou tajností a tmy…


Marek 4:22 Nebo nic není skrytého, co by nebylo zjeveno; aniž jest co tak ukrytého, aby na jevo nevyšlo. 

Jan 3:19 Totoť pak jest ten soud, že světlo přišlo na svět, ale milovali lidé více tmu nežli světlo; nebo skutkové jejich byli zlí. 20 Každý zajisté, kdož zle činí, nenávidí světla, a nejde k světlu, aby nebyli trestáni skutkové jeho. 21 Ale kdož činí pravdu, jde k světlu, aby zjeveni byli skutkové jeho, že v Bohu učiněni jsou.