Dále vidíme příklad, že Pán někdy rohožka nebyl. Nechal se vést až na vrch (rohožka), ale…
Lukáš 4:28 I naplněni byli všickni v škole hněvem, slyšíce to. 29 A povstavše, vyvedli jej ven z města, a vedli ho až na vrch hory, na níž město jejich bylo vzděláno, aby jej dolů sstrčili. 30 Ale on bera se prostředkem jich, ušel.
nebo když se snažili Pána zatknout v chrámu, tak se vyhnul strážím, nebyl ještě Jeho čas… U apoštola Pavla vidíme, že se brání římským občanstvím. U apoštola Petra vidíme, že prchá z vězení. Pavel jinde ovšem neprchá z vězení, i když by mohl, ale zachraňuje žalářníka.
Jako bychom viděli oboje. Nesmí nám utéci ze zřetele, co je přímé slovo Pána Ježíše a co je “jen” popis aplikace Jeho slova. A pokud jde jen o aplikaci, tak nesmíme zapomenout na to, proč se v dané chvíli zachoval ten tak nebo jindy jakoby onak – vysvětlení je třeba zde:
1Tm 2:1 Napomínámť pak, aby přede vším činěny bývaly pokorné modlitby, prosby, žádosti a díků činění za všecky lidi, 2 Za krále i za všecky v moci postavené, abychom pohodlný a pokojný život vedli ve vší pobožnosti a šlechetnosti. 3 Nebo toť jest dobré a vzácné před spasitelem naším Bohem, 4 Kterýž chce, aby všickni lidé spaseni byli, a k známosti pravdy přišli.
Já věřím, že Pán Ježíš byl jediný spravedlivý a v Getsemane, na veleradě, na kříži udělal ze sebe největší rohožku. Ponížil se nejvíce ze všech. On mohl sestoupit z kříže, ale nesestoupil. Učí nás, buďte připraveni pro druhé, pro Něj, udělat to stejné. Nikde neučí, že cesta k Němu je nějaké sebemrskačství, trýzeň, askeze … jeho cesta je vydání sebe pro druhé.
1Petr 2: 17 Všecky ctěte, bratrstvo milujte, Boha se bojte, krále v poctivosti mějte. 18 Služebníci poddáni buďte ve vší bázni pánům, netoliko dobrým a mírným, ale i zlým. 19 Nebo toť jest milé, jestliže kdo pro svědomí Boží snáší zámutky, trpě bez viny. 20 Nebo jaká jest chvála, byste pak i snášeli pohlavkování, hřešíce? Ale jestliže dobře činíce, a [bez viny] trpíce, snášíte, toť jest milé před Bohem. 21 Nebo i k tomu povoláni jste, jako i Kristus trpěl za nás, nám pozůstaviv příklad, abyste následovali šlepějí jeho. 22 Kterýž hříchu neučinil, aniž jest lest nalezena v ústech jeho. 23 Kterýžto, když mu zlořečili, nezlořečil zase; trpěv, nehrozil, ale poroučel tomu, kterýž spravedlivě soudí.